Sunday 5 November 2017

Alternativer For Kanadisk Aksjer


Rikdom Daglig Hvordan kjøpe kanadiske aksjer De fleste amerikanere har ingen anelse om hvor de kan gå for å kjøpe og selge kanadiske aksjer. Jeg vet dette på grunn av det massive antall e-postmeldinger jeg ber om hjelp med handel med kanadiske aksjer. Så jeg bestemte meg for å sette sammen denne rapporten for å peke investorer som er interessert i å kjøpe kanadiske aksjer i riktig retning. I dag handler flertallet av amerikanske borgere online via meglere som AmeriTrade, Fidelity og Scottrade. Og for det meste vil disse meglerne ikke tillate amerikanere å handle kanadiske aksjer. Hvis et kanadisk selskap har en amerikansk notering, så er det ikke noe problem å kjøpe og selge det. Men prosentandelen av kanadiske selskaper som faktisk er oppført på en amerikansk børs er svært lav. Hvis du vil bytte kanadiske aksjer som ikke har en amerikansk notering, må du åpne en konto hos en ny megler. I mine år med handelserfaring i det kanadiske markedet har jeg funnet flere online handelssteder som imøtekommer ulike behov. Jeg vil raskt fortelle deg om noen som jeg vanligvis anbefaler. PennTrade er en easyshy-til-bruk megler som mange lesere liker å gå gjennom, selv om de er litt kostbare. Deres provisjon er en heftig 29.95 per handel. For å kompensere for denne provisjonen tilbyr Penntrade flere søte insentiver som du bør ta hensyn til når du velger en online megler. De har ingen ekstra kostnader for markedsordrer, begrensningsordrer, stort volum, lite volum eller aksjer under 1,00 mdash pluss hver tiende handel er gratis. En liten aktivitetsvederlag, relatert til verdipapirlovens § 31 i 1934, gjelder for salgstransaksjoner. Satsen gjennom 27. mars 2013 er 22,40 per million, eller om lag 2 cent per 1.000 av salget fortjeneste. Denne satsen justeres årlig av SEC og publiseres på nettsiden. PennTrade krever bare 500 for å åpne en konto, som kan møtes med kontanter, tilsvarende verdipapirer eller en hvilken som helst kombinasjon av de to. For mer informasjon om PennTrade, sjekk ut deres hjemmeside på PennTrade. Interactive Brokers er et annet firma som leserne liker fordi de tillater amerikanske statsborgere å handel med kanadiske aksjer, aksjer fra åtte andre land, samt Forex og obligasjoner. Provisjonen på kanadiske handler er bare en cent (kanadisk) per aksje handlet, med en minimumskommisjon på CAD1,00 og en maksimum provisjon på 0,5 av handelsverdien. Sjekk ut noen av provisjonsavgiftene nedenfor. For en fullstendig liste og mer informasjon om Interactive Brokers provisjonsavgift, klikk her. Interactive Brokers tilbyr alle de samme standard trading verktøyene som du forventer fra AmeriTrade eller et annet stort navn online megler. For mer informasjon om Interactive Brokers, sjekk ut deres nettside på interaktive meglere. Her er noen opplysninger om to meglere som vil tillate deg å handle kanadiske aksjer, selv om jeg er mindre kjent med disse selskapene: CIBC Investors Edge CIBC koster 28,95 for handel opp til 1000 aksjer i amerikanske eller kanadiske aksjer. Flertallet av verdipapirer tilgjengelig gjennom CIBC kan kjøpes uten frontshy-end belastninger. Så lenge du beholder 10.000 i din nonshyregistered konto, må du ikke betale vedlikeholdsavgifter. De gir også en nifty provisjon kalkulator som du kan få tilgang til her. For mer informasjon om CIBC Investors Edge, sjekk ut deres nettside på investorsedge. cibc. Questrade erstattet eNorthern i 2008. Dette nettstedet tilbyr demokratisk prissetting med provisjoner på 1 cent per aksje, og minimum 4,95 og maksimum 9,95. Ingen minimumssaldo er nødvendig, men en rekke tilleggsavgifter kan bli slått på. Questrade har gebyrer for telefontjenester og delvis fylling, og datafee, SEC-avgifter og Exchange og ECN-avgifter kan gjelde. Det er også en 5 flat per dag provisjon på hvilken som helst dag du handler USD sikkerhet i din RESP. For mer informasjon om Questrade, sjekk ut deres nettside på questrade. Andre meglerhus som leserne har sendt inn inkluderer: Ett siste alternativ. Jeg vet at det er mange som fortsatt føler seg ubehagelige handelslagre på nettet og foretrekker å gjøre det på gammeldags måte. Hvis dette høres ut som noe du er interessert i, så anbefaler jeg at du går gjennom Canaccord Capital Corp. Vi har etablert en kontakt for lesere som er interessert i å kjøpe kanadiske aksjer på denne måten. Kontakt Mike Bruin gjennom sin epostadresse på mikebruincanaccord. Du kan også ringe Mike toll shyfree på 800.663.8061 (utg. 7438), eller direkte på 604.643.7438. Vel, det har du det: En kort oversikt over mulighetene for å kjøpe kanadiske aksjer. De er alle ganske mye de samme mdashene gir eller tar noen dollar eller cent på faste avgifter og provisjonspriser mdash, men vær sikker på å gjøre din due diligence for å finne megleren som passer din personlige handelsstil. Relaterte artikler TSX Venture børsnoterte selskaper var mottakerne av over CA1 milliard i juni måned, og det totale beløpet økte for 2007 til nesten 6 milliarder kroner. Mens det bredere markedet har gjennomgått en brutal og ødeleggende korreksjon, har leserne mine hatt fenomenale gevinster. Selv i dag da Dow droppet ytterligere 100 poeng I går kveld snakket jeg med en venn om verdens tilstand. Hyggelig nok fyr, men han vet ingenting om geopolitikk. Buffet Envy: 50 Annual Returns, Garantert Warren Buffett en gang fortalte investorer på et årlig generalforsamling,. det er en stor strukturell fordel for ikke å ha mye penger. Jeg tror jeg kunne gjøre deg 50 år på 1 million. Nei, jeg vet at jeg kunne. Jeg garanterer det. Buffett senere fortsatte å snakke om en utrolig fordel at gjennomsnittlige, mindre investorer har over Berkshire. Punktet er tomt, Omaha Oracle avverger folk som deg fordi du kan investere i småkapital aksjer, og han kan ikke. Bli med i vårt fellesskap på over 400 000 lesere på Wealth Daily i dag GRATIS, og kom i gang med tre av våre topp småkapitaltekniske aksjer, og velg de høye avkastningsinvesteringene. Warren Buffet kan nå bare drømme om å gjøre. Litt av kanadiske aksjer med opsjoner OG anstendig åpen interesse Liste over kanadiske aksjer med opsjoner og anstendig åpen rente Jeg har jobbet med opsjoner for investeringsporteføljene mine i et par år nå, men mesteparten av mine amerikanske beholdninger. Jeg gjør noen opsjonsstrategier på mine kanadiske bedrifter selvfølgelig, men siden volumet er så lavt må jeg være forsiktig. For å sikre at jeg visste hvilke kanadiske verdipapirer som hadde nok opsjonsvolum til å handle med rimelig, bestemte jeg meg for å kjøre en skjerm for å finne en liste over valgbare aksjer og ETFer som hadde en anstendig mengde volum. Vel jeg gravd rundt, men heller ikke Questrade eller RBCDI hadde noe verktøy for meg å gjøre dette - og ingenting annet jeg fant, la meg kjøre skjermen jeg ønsket. Så. hva jeg skal gjøre Vel, jeg startet med m-x. caaccueilen. php og gravd rundt til jeg fant sluttdata som jeg kunne laste ned som et regneark. Den inneholdt alle opsjoner som handlet den dagen, fordelt på kontrakt (måned og streik) og inkludert totalt volum og åpen interesse for hver underliggende. Vel en god start, men hvordan får jeg dette filtrert og sortert Det korte svaret er å starte med å manuelt arbeide regnearket for å kutte ut alt unntatt de totale linjene, og bruk deretter betinget formatering for å identifisere problemer som mangler i volum og fjerne dem. Når jeg gikk gjennom denne prosessen, tenkte jeg på hvordan dette bare var volum fra en enkelt dag (23. august) i løpet av en lav volumperiode, og hvordan det egentlig ikke ville være en god guide. Ser på dataene jeg skjønte at Open Interest er en mye bedre indikator, så Id jobber med det i stedet. Deretter gjorde jeg noen formelle arbeid for å trekke ut ticker symboler, totalt OI, og deretter sortere hele listen av OI. Så - jeg bestemte vilkårlig at alt under 10 tusen kontrakter med åpen interesse var for tynn, jeg ville bare se ting over det nummeret. Jeg endte med å legge til et par problemer i den blandingen som ikke møtte den skjermen, men hadde over 5k i åpen interesse og var verdipapirer jeg handlet eller investerte i - nemlig Telus og XFN. Puh. Vel det var litt arbeid. Jeg trodde at noen av dere kanskje vil se listen over 29 verdipapirer jeg endte opp med - sortert etter åpen interesse. Vennligst fortell meg dine tanker, forslag eller ideer. Er 10k åpen interesse for høy eller vilkårlig. Skal jeg prøve 5K, eller kanskje skjermen med noen annen metrisk. Hvis noen ønsker det faktiske regnearket, har jeg delt det på Skydrive. Hvis det ikke virker av en eller annen grunn, PM meg. Yikes som er liten. Her er en kopi av de raske dataene. Navn Ticker OpenInt iShares SampPTSX 60 Index Fund (XIU) 17.270 XIU 372.505 Suncor Energy Inc. (SU) 31.250 SU 93.523 Continental Gold Limited (CNL) 7.730 CNL 61.580 Royal Bank of Canada (RY) 53.290 RY 54.411 Bank of Nova Scotia (BNS) 52.500 Den 53.378 Bank of Montreal (BMO) 57.540 BMO 38.144 Den kanadiske keiserlige handelsbanken (CM) 75.600 CM 36.888 Toronto-Dominion Bank (The) (TD) 80.500 Den 34.241 Barrick Gold Corporation (ABX) 37.870 ABX 33804 Canadian Natural Resources Limited (CNQ) 30.850 CNQ 30.683 Yamana Gold Inc. (YRI) 16.580 YRI 29.785 Goldcorp Inc. (G) 39.910 G 26.087 Teck Resources Limited. Cl. B (TCK) 29.100 TCK 22.449 Canadian Oil Sands Trust (COS) 21.460 COS 20.885 First Quantum Minerals (FM) 19.420 FM 18.037 Silver Wheaton Corp. (SLW) 33.790 SLW 16808 Bombardier Inc. Cl. B (BBD) 3.580 BBD 16.250 Detour Gold Corp. (DGC) 26.590 DGC 15,959 Potash Corporation of Saskatchewan (POT) 41.120 POT 15.722 EnCana Corporation 21,620 ECA 15,359 Sun Life Financial (SLF) 23,030 SLF 14,981 BCE Inc. (BCE) 44.420 f. Kr. 14.851 SNC-Lavalin Group Inc. (SNC) 36,670 SNC 12,317 TransCanada Corporation (TRP) 45,150 TRP 12,111 iShares SampPTSX Capped Energy Index Fund (XEG) 16,110 XEG 11,013 Talisman Energy Inc. (TLM) 13.270 TLM 10.568 Cameco Corporation (CCO) 22.800 CCO 10.343 iShares SampPTSX Capped Financial Index Index Fund (XFN) 22.020 XFN 8.630 TELUS Corporation (T) 63.540 T 5.393 Senest redigert av Lephturn 2012-08-29 kl 02:58. lepht hvorfor alt dette analytiske arbeidet mange av alternativene på deg listen bør handles i USA, ikke i Canada i det hele tatt. Lite åpne interesser på montreal forteller aldri hele historien når amerikanske alternativer også finnes i samme underliggende. med hvert lager, det er en kino for å se hva som foregår. De fleste meglere har gode viser av alle opsjonsklasser, alle serier, inkludert åpen interesse for både Canada og USA. Ingen fancy studie her. Bare bruk ditt blotte menneskelige øye for å se hvilket marked som tiltrekker volumets forsterker den åpne interessen (se alle utløpsdatoer, se spesielt på telltale jan 2013s, kanskje et halvt blikk på 2014-tallet for å se om det er noen livsnerven i dem i enten land.) En bonus er at handelsmenn ender med FX-fee-freebie-gambit amerikanske dollar. Optiehandler bør beholde sin kanadiske aksje på kanadisk eller amerikansk konto i henhold til utbyttevalutaen. No-brainer er at han gradvis vil samle utvekslingsfrie amerikanske dollar. re den kjerne-canadiske egenkapitalen etfs: ikke for oss er de marginale lavvolumkandidatene som bmo, claymore etc. Den eneste kanadiske etfs konsekvent tiltrekker volumet vi trenger forsterker, derfor er de åpne interessene i alternativer vi trenger, en liten håndfull ishares. Nemlig XIU (kan ikke berøre XIC fordi utilstrekkelig volum) pluss også i en grad det er anstendig, men ikke blendende XEG, XFN amp even XGD. Det store problemet er at disse ishares også har ynkelige premier. Jo flere grunner til å holde de enkelte aksjene, selger deres alternativer i stedet for ETF. btw jeg sterkt motsetter noen ide om å holde XFN amp forsøker å jobbe sine alternativer. I stedet går du direkte til bankene selv. Langt bedre tilbud tilgjengelig. Jeg har ikke prøvd dette, men det samme synes å være sant for de store energiene amp XEG. Option trader vil få, for eksempel av CNQ, langt bedre avkastning enn han noensinne vil tjene som arbeider med XEG. JMHO. Mais du le crois bien. I utgangspunktet ønsket jeg å finne ut hvilke kanadiske aksjer som hadde anstendige alternativer i våre markeder. Jeg må ikke bytte for USD for å kjøpe amerikanske børsnoterte aksjer for å kunne handle på det. Eller kan jeg kjøpe Can-listet sikkerhet - få dem til å journalisere det over - og så handle amerikanske muligheter på det Eller spør jeg meg om jeg kan Hold CAN-sikkerheten, men skriv anrop i det amerikanske markedet. Det andre problemet er at jeg da er utsatt for valutarisiko - men jeg antar at det er en kanadisk bedrift som gjelder for å fjerne den meste av risikoen. IE: Når den kanadiske dollar går opp mot USD, går verdien av RIM på den amerikanske børsen opp jeg antar jeg tenkte for nasjonalt. Se jeg visste at Id lærte noe ved å legge inn dette og stille spørsmål 1.) Skal jeg ikke bytte for USD for å kjøpe US børsnotert egenkapital for å kunne handle alternativer på den 2.) Eller kan jeg kjøpe Can listet sikkerhet - få dem til å journal det over - og handler deretter de amerikanske alternativene på det 3.) Eller jeg lurer på om jeg kan holde CAN-sikkerheten, men skrive samtaler i det amerikanske markedet, hei lept ganske bra å høre om dine små tvillinger pluss en pjokk under 2 må ha hendene dine fulle, men jeg slår på at de er bedårende utover troen. nå til dine 3 spørsmål. Mye avhenger ikke bare på marginalposisjonen, men også på hvordan megleren skiller US-kanadiske kontooppdelinger med det formål å beregne marginer. Når margin beregnes på total konto, er alt en bris. 2.) Jeg for en ikke journal, unntatt når det er nødvendig helt fra begynnelsen for å plassere aksjen i valutakontoen for utbyttet (for å unngå meglere FX-avgifter på disse utbyttene. Et annet emne. Det er tråder på dette emne.) Denne delen av min portefølje er dedikert til kanadiske betalere med høy utbytte (få skattekreditter) pluss svært likvide vanlige aksjer, vanligvis i begge USA og i tillegg til likvide alternativer markeder med mange serier amp classes. Når stk er flyttet inn i sin permanente valutakonto, forblir den der. Dette er ikke aktive handelsaksjer. Disse er gjess som fortsetter å legge på gullegg. Så de holder seg i sine reir året rundt. hva dette betyr er at kort solgte alternativer kan forsterker bli skilt fra sine underliggende aksjer. Investor må klare alt dette. Hvis tilordnet, vil megleren ikke automatisk journalbeholdning for levering. Men selv med oppdrag behøver kunden ikke å bekymre seg. Det er fortsatt 2 dager til oppgjør, det er lett å ringe megler for å be om lager flyttes. 3.) Dette er det jeg gjør i noen tilfeller. BCE er et godt eksempel her. Jeg holder pc lenge i CAD-konto, men kan velge mellom både amerikanske ampere kanadiske muligheter når det kommer tid til å selge. argo har et annet eksempel med sølv wheaton. Jeg ville ikke si på en stiv måte at alle amerikanske priser er bedre enn kanadiske priser, men det er alltid verdt å se nøye på begge land. En ting jeg er sikker på, som er at fiske er langt, langt bedre stateside. Du kan sitte hele dagen i en båt i kanadiske farvann, og får aldri en nibble. Når kryssing av underliggende aksjer øker sine muligheter mellom forsterkning mellom ulike kontoer, må effekten på marginene overvåkes. For eksempel, ved mange meglere som holder BCE lenge i CAD-konto, men selger BCE-opsjoner på amerikansk konto, betyr det at de korte alternativene, så langt som systemet gjelder, er nakne. I manymost megler systemer vil slike alternativer ikke bli vurdert som dekket. Marginene for disse vil følgelig være mer drakoniske, mindre gunstige. - Som for den fremadrettede effekten av valutaforskyvninger, handler dette ikke meg veldig fordi jeg er en assignmentphobe. Det er sant at jeg samler amerikanske dollar fra opsjonssalg, men disse er alle FX-gratis gambitted dollar. Arent disse som alle prøvde å skaffe seg. kreditt hvor kreditt skyldes. Jeg tror jeg husker at avrex postet opp en fin liste over canadiske aksjer w flytende alternativer for en stund siden. realiteten er at det ikke er så mange høykvalitets kanadiske utbytteløntere med likvide opsjonsmarkeder. Eller ellers høykvalitets kanadiske aksjer med utbytte eller ingen utbytte, men opsjonene har merkbart verdifull premie å selge. på slutten av dagen kan handelsmenn oppsøke favorittlisten for hånd, jeg forestiller meg. Fordi en slik liste, for canadiske aksjer, ikke endrer seg veldig mye. God gammel canadisk stodge hersker. Selg satt, få tildelt, journal over til USAs side er hvordan jeg alltid har gjort det. For eksempel har jeg handlet med Cameco en stund og sammenlignet CDN-volumet 10 per dag på de mest populære i USAs volum 100s og noen ganger 1000-tallet. Det er uforlignelig. Det tar meg 3 dager å få mine bestillinger fylt på den kanadiske siden. Når kryssing av underliggende aksjer øker sine muligheter mellom forsterkning mellom ulike kontoer, må effekten på marginene overvåkes. For eksempel, ved mange meglere som holder BCE lenge i CAD-konto, men selger BCE-opsjoner på amerikansk konto, betyr det at de korte alternativene, så langt som systemet gjelder, er nakne. I manymost megler systemer vil slike alternativer ikke bli vurdert som dekket. Marginene for disse vil følgelig være mer drakoniske, mindre gunstige. Det betyr at i en registrert konto vil det ikke trolig bli tillatt. Absolutt ikke på RBC-DI. Jeg må ringe både RBC og Questrade og se hva de sier, men jeg antar at jeg må gambit pengene over først og bare handle det i USA der det er hensiktsmessig. Copyright copy 2017 vBulletin Solutions, Inc. Alle rettigheter reservert. vBulletin Security levert av vBSecurity v2.2.2 (Pro) - vBulletin Mods amp Addons Opphavsretts kopi 2017 DragonByte Technologies Ltd. Din veiledning til opsjonshandel For å fikse en fremtidig pris For anropsinnehavere gir opsjoner deg mulighet til å fastsette fremtidig pris (til anskaffelseskurs av opsjonen) av den underliggende interessen hvis du bestemmer deg for å ta over den underliggende sikkerheten. Hvis imidlertid det lange anropsalternativet utløper ut av pengene, vil premie betalt gå tapt, da det ikke ville være økonomisk å utøve alternativet. For å sette forfattere, kan låse inn en kostnad som er under markedsverdi gi deg muligheten til å skaffe den underliggende renter til en fast pris dersom opsjonen er tildelt ellers premien som samles inn ved å skrive putsettene, vil være din fortjeneste. Den maksimale risikoen for en kort setter er at aksjene faller til 0-verdi, i så fall vil du ta et tap som er lik strike-prisen, minus premien innsamlet pr aksjeeksponeringen. Forsikring mot markedsdråper En investor som forventer at kortsiktige nedganger i en bestemt interesse eller et marked kan kjøpe et putsett på den underliggende og bør den underliggende nedgangen i pris, potensielt selge puten til fortjeneste eller utøve den og selge den underliggende (hvis tilstrekkelig margin er tilgjengelig) på setter strike pris. Risikoen for det lange settet er begrenset til premie betalt. Tilleggsinntekter Forfattere av setter og samtaler drar nytte av inntekt mottatt som premie, som blir rent fortjeneste hvis opsjonen aldri er tildelt. Naken samtale og skriveskriving er ekstremt risikable strategier og bør kun brukes av sofistikerte investorer med klar forståelse av potensielt ubegrensede tap og begrensede belønninger. Strategier for å hjelpe deg med å investere bedre Alternativhandel kan bære betydelig risiko for tap. Risiko for å miste hele investeringen på kort tid for lange alternativer Forfattere av naken samtaler står overfor ubegrensede tap hvis den underliggende aksjen stiger. Skribenter av nakenputer står overfor tap som er begrenset til streikpremie innsamlet dersom den underliggende aksjen faller til 0 forfattere av nakne stillinger står overfor margariskrisiko hvis posisjonen beveger seg mot den påtatte retningen. Ingen eierrettigheter. Standardiserte handels - og utløpssykluser. På grunn av sin fleksibilitet kan opsjoner gi investorer muligheten til å realisere nesten ethvert strategisk mål, fra å håndtere risiko for å økt løftestang. Alternativhandel kan også bære en betydelig risiko for tap. Før du investerer i opsjoner, er det viktig å forstå strategiene du kan bruke for å begrense denne risikoen. Indehavere bør også innse at opsjoner ikke betaler renter eller utbytte, ikke har stemmerett og ingen eierrettigheter. De er tilgjengelige fra TD Direct Investing på et bredt utvalg av investeringsvogner, inkludert aksjer og markedsindekser. Selv om mange faktorer har bidratt til suksessen til børsnoterte opsjoner i Nord-Amerika, er standardisering av viktige opsjonsfunksjoner (inkludert utøvelsespriser, handelssykluser og utløpsdatoer) en av de viktigste som det har bidratt til levedyktigheten til en sekundær opsjonsmarkedet. For aksjeopsjoner gjelder en kontraktsstørrelse på 100 aksjer generelt for alle markeder, unntatt i tilfelle aksjesplitt eller bedriftsomorganisering (i så fall blir kontraktene endret for å justere for splittelsen). For indeksalternativer, som er kontantregulerte, bestemmes kontraktstørrelsen ved å multiplisere premien med en indeksmultiplikator, som vanligvis er 100. Som for standardutløp, er det viktig å forstå at hver opsjonsklasse (hvilke alternativer er oppført på samme underliggende interesse) har flere forskjellige opsjonsserier, som identifiseres som samtaler eller setter ved deres symbol, utløpsdato og strykpris. Europeisk vs amerikansk stil De grunnleggende forskjellene mellom egenkapital og ikke-aksjeopsjoner er at enkelte opsjoner uten egenkapital er avregnet kontant, mens alle opsjonsalternativer tillater fysisk avvikling av de underliggende aksjene. Tilsvarende har noen opsjoner uten egenkapital en europeisk treningsstil, noe som betyr at de kun kan utøves på utløpsdatoen. De fleste aksjeopsjoner er derimot amerikansk stil, noe som betyr at de kan utøves på hvilken som helst handelsdag før utløpsdatoen. Til slutt er minimumsmarginalkravet for egenkapital og opsjoner uten egenkapital generelt forskjellig. Indeksalternativer er de mest populære alternativene som ikke er egenkapital, da de gir investorer en meget bred eksponering på markedet. Til tross for det, bør investorer være oppmerksomme på visse indeksalternativer. For det første er komponentlagrene til en underliggende indeks en viktig strategisk vurdering. For investorer som ønsker å delta i det samlede markedet, bør du velge en indeks med velbalanserte underliggende aksjer, ikke en tungvekt i bare en eller to bransjer. For det andre, investorer som ser etter en sikringsstrategi, bør finne en indeks som har aksjer som ligner på porteføljens beholdninger. Selv om TD Direct Investing kan legge til rette for opsjonshandel i kanadiske og amerikanske aksjer og de fleste markedsindekser, arrangerer vi ikke opsjonshandel på terminkontrakter. Risiko for tap Spesielle risikoer for indeksalternativer Faktorer som påvirker opsjonspriser Strategier for å redusere risiko Mange investorer fjerner opsjonshandel fordi de ikke er kjent med involverte mekanikere eller er bekymret for risiko. Faktisk kan en stor grad av risiko være involvert i kjøp og salg av opsjoner, avhengig av hvordan og hvorfor alternativer blir brukt. Det er derfor at du bør forstå de ulike alternativene for handelsstrategier som er tilgjengelige, samt de ulike typer risiko du kan bli utsatt for. Alternativer har bare et begrenset levetid. På grunn av dette risikerer opsjonshavere risikoen for å miste hele investeringen på en relativt kort periode. For opsjonsforfattere er risikoen enda større. Mange som skriver samtaler blir avdekket, noe som betyr at de ikke eier den underliggende interessen. Anropsforfattere kan pådra seg store tap dersom prisen på underliggende renter stiger over utøvelseskursen, og tvinger dem til å kjøpe renter til høy markedspris, men selger den for mye lavere. På samme måte kan avdekkede forfattere som ikke beskytter seg ved å selge en kort posisjon i den underliggende interessen, lide et tap dersom prisen på den underliggende interessen faller under opsjonsutøvelseskursen. I en slik situasjon vil putskriveren måtte kjøpe den underliggende renter til en pris over nåværende markedsverdi, og dermed påføre et tap. Ved handel i amerikanske opsjoner utføres transaksjonen i amerikanske dollar som vil utsette deg for risiko fra svingninger i valutamarkedet. Videre gir transaksjoner som innebærer å holde og skrive flere valgmuligheter i kombinasjon, eller holde - og skrivealternativer i kombinasjon med å kjøpe eller selge kort på de underliggende interessene, ytterligere risikoer. Tidsrisiko Ufullstendig sikring Hvis handel er avbrutt I tillegg til de risikoene som nettopp er beskrevet som gjelder generelt for beholdning og skriving av opsjoner, er det tilleggsrisiko unikt for handel med indeksalternativer. Investorer med spredeposisjoner og visse andre flere opsjonsstrategier er også utsatt for en tidsrisiko med indeksalternativer. Det er fordi det er generelt en en-dags tidsforsinkelse mellom tiden som en holder utøver alternativet og en forfatter får varsel om en øvelsesoppgave. Indeksopsjonsforfattere må betale kontant basert på sluttindeksverdien på utøvelsesdagen, ikke på oppdragsdagen. Ganske vist er denne risikoen noe lindret ved bruk av europeiske stilalternativer. Som diskutert tidligere, bør investorer som har tenkt å bruke indeksopsjoner for å sikre seg mot markedsrisiko forbundet med å investere i en eller flere individuelle aksjer, erkjenne at dette resulterer i en svært ufullkommen hekk. Med mindre den underliggende indeksen stemmer godt overens med en investors portefølje, kan den ikke tjene til å beskytte mot markedsnedgang i det hele tatt. Til slutt, hvis handel avbrytes i aksjer som utgjør en vesentlig del av verdien av en indeks, kan handel med opsjoner på indeksen stoppes. Hvis dette skjer, kan indeksopsjonsinvestorer ikke kunne lukke posisjonene sine og kunne møte betydelige tap dersom den underliggende indeksen beveger seg negativt før handel gjenopptas. Ved å gjøre deg kjent med faktorene som påvirker opsjonspriser, vil du kunne ta informerte beslutninger om hvilket alternativ investeringsstrategier vil fungere for deg. Forholdet mellom markedsprisen på den underliggende renter og oppløsningsprisen på opsjonen er en viktig determinant av opsjonsprisen. Anta for eksempel at ABCD-aksjer var handlet til 30, ABCD 25. april ville ha en Intrinsic Value på 5 per aksje (som er lik deres beløp). Omvendt, hvis ABCD-aksjen handlede på 20, ville ABCD 25 april sette en egenverdi på 5 per aksje. Alt annet er likeverdige, alternativer som har egenverdi, er klart verdt mer enn alternativer som er penger eller utenom penger. En opsjon Tidsverdi er lik den nåværende premien minus beløpet. Som et eksempel, antar vi at ABCD-aksjen handlede på 30, og du kjøper en ABCD 25. april ring for 6. Som vi nettopp så, ville samtalen din ha en egenverdi på 5, og dens tid verdi ville være 1 (premium-inneboende verdi). Tidsverdien gjelder kun for innkallingshaverne tro på at markedsprisen på den underliggende renter vil stige, eller til de innehavere som tror at markedsprisen på den underliggende renter vil falle, før opsjonen utløper. Normalt vil opsjonshavere betale en høyere tidsverdi når utløpsdatoen er lang tid unna. Men når utløpsdatoen nærmer seg, blir tidsverdien stadig erodert og til slutt redusert til null på utløpsdatoen. Volatiliteten til den underliggende interesseprisen påvirker også prisen på opsjonen. Alternativer på en underliggende rente hvis markedspris svinger stort på kort sikt, styrer høyere premier for å kompensere for volatiliteten. Alternativer på mindre volatile underliggende interesser vil gi lavere premier på grunn av lavere volatilitet.

No comments:

Post a Comment